Klederdracht

6 juni 2019 - Tokyo, Japan

De hele week is het al bloedheet hier in Tokio. In de werkweek dragen de mannen eigenlijk allemaal gewoon een pak en ook vrouwen gaan gewoon netjes gekleed; vaak in lange rokken en ook zelfs lange mouwen van een dun vestje. Echter tot mijn verbazing – en ook een beetje tot mijn schrik – veranderde de mode bijna niet op zaterdag/zondag. Waar ik toch wel echt mijn lange broek had ingeruild voor een korter exemplaar, zag ik de lokale Japanner nog steeds in lange mouwen rondlopen. Vrouwen dragen hier in het weekend vooral rokken en dan meestal tot ver voorbij de knie. Nou verwacht ik echt niet dat ik hier in die 6 maanden helemaal zal inblenden....maar iets minder de toerist uithangen qua kleding dan afgelopen weekend zou misschien ook wel fijn voelen. Maar helaas ga ik dat op korte termijn niet realiseren want dan moet mijn hele kledingkast om, en in Nederland spring ik dan weer vol uit de boot met mijn lange rokken.

1. Rolf:
    6 juni 2019
    Lekker jezelf blijven. Integreren moet van 2 kanten toch.
  2. Denise van Mol:
    6 juni 2019
    Dit verklaart die lange kleding wel een beetje denk ik.

3. Marleen Steenbergen:
    6 juni 2019
    Superleuke blog Inge!! En ach, van een beetje couture de touristique gaat je avontuur niet ten onder ;-)
  4. Angela:
    6 juni 2019
    Heel leuk om te lezen!!!! Veel plezier!
  5. Désie:
    6 juni 2019
    Jeeeej je bent online :) ik hoop nog vele avonturen van je te lezen. Tot nu toe iig nog geen moment verveeld zo te lezen. Veel plezier!!
  6. Karin Verheijden:
    6 juni 2019
    Ha ha herkenbaar: hoe warm het ook is wel in stijl blijven (de Japanners dan). Maar in de zomermaanden is het pas echt warm dus misschien is jouw gevoel net wat anders omdat zij het gewend zijn. Geniet van alle mooie en juist speciale indrukken Inge.
    Hartelijke groet,
    Karin
  7. Jacqueline thijssen:
    6 juni 2019
    Gewoon jezelf blijven Inge. Aan doen wat jij zelf wil. Geniet van alle leuke dingen die daar op je pad komen. Groetjes Jacqueline
  8. Nicole:
    7 juni 2019
    Haha! Lekker genieten daar en vooral ook lekker jezelf blijven! 😀