Het avontuur is begonnen!

24 mei 2019 - Tokyo, Japan

Hey allemaal!

Het avontuur is begonnen. Mijn eerste twee weken in deze nieuwe omgeving zitten er op dit moment zelfs al op. Ik ben op een maandag aangekomen dus ik begon al meteen in het juiste werkritme. Helpt wel meteen om de jetlag zo snel mogelijk weg te krijgen. Bovendien ben ik na het reizen altijd moe genoeg dus in slaap vallen is dan geen probleem.

Ik ben neergestreken in de wijk Shinagawa - ten zuiden van Tokyo. Hier zit een van de kantoren van ASML Japan. Daarnaast hebben we verspreid door het land ook nog wat andere kantoren die ik in mijn tweede week al ga bezoeken, te weten Yokkaichi en Kitakami. Het team waarin ik hier kom te werken bestaat uit 3 personen. Dat is wel even iets kleiner dan de Finance organisatie waar ik in Veldhoven deel van uitmaak. Daar hebben we 2 verdiepingen vol met Finance collega's! Ook is het op de werkvloer hier enorm stil. Ik merk ook dat ik hier heel geconcentreerd kan werken omdat het beetje kletsen wat ik wel hoor, niet in een taal is die ik kan verstaan dus daardoor direct langs me af gaat. Maar ze heten me allemaal van harte welkom dus ik ga het hier zeker naar mijn zin hebben. Leerpuntje waar ik al meteen bij het voorstelrondje mee werd geconfronteerd: ze noemen hier iedereen bij de achternaam en plakken er dan ‘san’ achteraan. Dit doen ze wel enkel bij de Japanners dus in mailtjes word ik nog niet vaak Boom-san genoemd. Is ook maar goed ook, want die naam is al bezet door mijn zus :)

De eerste weken zal ik nog doorbrengen in een hotel. Het is een klein kamertje maar het uitzicht is wel echt heel bijzonder. 'S avonds geniet ik nog elke dag van alle torens in de verte met de rode knipperende lampen op de top. Ook zit ik op 2 minuten lopen van een groot trein/metro station dus logistiek is het een hele goede uitgangslocatie.

Genoeg algemeen geklets. Ik zal eens wat foto’s delen van mijn activiteiten van afgelopen weekend.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade