Himeji castle (Juni 2)

In totaal zijn er in Japan nog 12 kastelen bewaard gebleven. Het Himeji kasteel is een van de grootste en mooiste kastelen hiervan - vaak gezegd als de nr 1. De bijnaam is de witte kraanvogel. Het kasteel is gebouwd rond het jaar 1330.

Tijdens mijn trip naar Japan in nov 2016 heb ik de volgende kastelen gezien:
- Osaka Castle
- Matsumoto Castle
- Hiroshima Castle
Nog maar 8 te gaan dus!

Historie:
Hoewel de stad Himeji tijdens de Tweede Wereldoorlog zwaar is gebombardeerd is het kasteel bewaard gebleven. Mede omdat de Japanners dit witte kasteel tijdens de oorlog zwart hebben geverfd. Het moet een enorme klus zijn geweest dit kasteel te bouwen. In totaal werden 400 ton hout, 75.000 tegels die ca 3000 ton wogen en enorme aantallen grote stenen gebruikt. Deze stenen lagen niet voor het oprapen en werden overal vandaan gehaald. Het kasteel werd als oninneembaar verondersteld hoewel het nooit tijdens een belegering op de proef is gesteld. De verdediging bestaat uit 3 grachten rond gebogen borstweringen die voorzien zijn van poorten en wachttorens met schietgaten. Sommige straten en paden op het terrein lopen dood, andere maken allerlei onlogische bochten. Het kasteel staat op een 45 m hoge heuvel. De 30 m hoge witte donjon biedt een prachtig uitzicht over de stad.

Foto’s 1 - 17 van 17   |